Tein sukan jo ennen joulua. Yhden. Nyt kun vastaani tuli Silmukan saalistus -blogin Kevään keskeneräiset haaste, päätin että tämä on just tälle sukkajutulle tehty prokkis. Nyt mun on se tehtävä kun kerran haasteeseen lähden! 

Villasukkaan käytän Novitan pirta-lankaa mustana ja jostakin hemtexin alekorista löytynyttä kirkkaan vaaleansinistä akryylilankaa. 4 koon puikoilla tämäkin työ tehdään ja kirjoneulekuvioon käytän Novitan Sukkalehti 2015 löytynyttä Nro 9, Saippuakupla -kaavaa.

IMG_20160218_105811.jpg      IMG_20160218_105757.jpg

 

Toinen työ jolla aijon osallistua on lankakerä, jonka työn sain eilen illalla aloitettua myöskin tämän haasteen inspiroimana. Olen pitkään Pinteresissä ihaillut yhtä tuubihuivia/ "infinityscarf"ia ja minulla on ollut siihen tarkoitukseen aivan ihana lanka lankakorissa odottamassa että saisin aloitettua. Mitään sen kummoisempaa ohjetta en käytä, teen huivin virkkaamalla "broomstick lace" tyylillä, mutta mulla kun ei ole superpaksuja puikkoja eikä kyllä sitä harjanvarttakaan, otin käyttöön tupperin muusinuijan. Älyttömän kätevä tähän tarkoitukseen, varressa on vielä keskellä ura joka helpottaa lenkkien keräämistä koukulle. Nimesinkin sen nyt sitten perunamuusinuijahuiviksi!

Lanka on Viking of Norwayn Nordlysin värinro 964. Rakastan värej ja työn leveys sattui hyvin, kun yhtä sävyä tulee aina yksi rivillinen, kauniin tasainen liukuvärjäys.

IMG_20160218_115442.jpg

Tässä työssä on vain se huono puoli, että tekeminen on melko hidastempoista normaaliin perusvirkkaukseen nähden. Olen kerran aikaisemmin tehnyt tuota samaa silmukkaa joten homma on melko hanskassa noin muuten. Olen vain melko malttamaton aina töiden kanssa ja haluan saada ne mahdollisimman nopeasti valmiiksi että pääsen taas aloittamaan seuraavan projektin.

 

Näillä kahdella työllä siis mukana haasteessa.

Kev%C3%A4%C3%A4n%20keskener%C3%A4iset-ha

 

Emmi